Pistrui

IMG_0040.jpg

„O căpșună cu pistrui
Şi cu fes micuţ, verzui
Se plîngea că de la soare
Toţi pistruii-i cresc mai tare
Şi că are mult necaz
Că-i prea roşie-n obraz
Şi, pân’ să răsară luna
Se tot văicărea într-una.
— Of şi vai, fir-ar să fie,
De ce n-am, precum ciuperca,
Pe căpşor o pălărie”

                                (http://www.anidescoala.ro/divertisment/povesti/alti-autori-romani/capsuna-cu-pistrui-de-daniela-crasnaru/)

Da, am pistrui!

     De când mă știu sunt posesoarea unor pistrui de toată frumusețea.

      În copilărie îmi uram fața. Nu suportam să mă uit în oglindă pentru că în fața chipului meu apăreau pistruii.

    De-a lungul anilor am încercat toate remediile posibile pentru a scăpa de pistrui precum: creme, măști, porțiuni naturale, acoperirea pistruilor cu fond de ten (fapt care mi-a umplut fața cu, coșuri), vara mă ascundeam de soare (pentru ca pistruii să nu se înmulțească), dar tot nu am reuși să scap de această „povară”.                                                                                                                        La un moment dat mă gândeam să încerc și metoda cu laser, dar m-a speriat gândul care mă ducea la unul dintre reacțiile adverse (cancerul de piele).

     Toată această perioadă până la vârsta de 16 ani, a fost asemenea unui coșmar foarte crunt, urmat odată cu instalarea primăverii de depresii cumplite.

    La vârsta de 16 ani, aflându-mă la repetițiile pentru o campanie de modă, discutam cu directoarea agenției cu, care eram în colaborare și îi povesteam despre frustrarea adânc implementată prin care treceam.                                                                                                                  Atunci ea mi-a spus:                                                                                                                                        

– În adolescența mea, aveam fața plină de pistrui și treceam exact prin ceea ce treci și tu acum, până într-o zi când un profesor de-al meu mi-a spus „Tu ai pistrui, consideră-te ca fiind unică, tu nu ești ca restul persoanelor „pe bandă” tu ai ceva unic…”

În acel moment am simțit un lucru pozitiv înăuntrul meu.

      După o anumită perioadă, o doamnă de origine maghiară mi-a spus că în poporul maghiar există o vorbă: ” Cu cât ai mai mulți pistrui cu atât ești mai iubit”.

     Din acea perioadă am început să îmi accept pistruii și să îi văd ca pe o calitate, nu ca pe un defect.

* La un moment dat povestind cu o cunoștință, mă plângeam că odată cu apariția primăverii pistruii mei se înmulțesc: 

– Să vezi că odată cu apariția soarelui mi se înmulțesc foarte mult pistruii…

– Și? Pistruii sunt foarte șmecheri.

– Eu… sunt urâți.

– Nu și pentru mine.

– Bine…

– Am fost în Anglia și am preluat o parte din concepțiile lor, iar acolo pistruii sunt considerați ca fiind ceva fain, ceva ce nu are toată lumea.

     Aceste reacții mi-au dat încrederea de care aveam nevoie și m-au ajutat să ma accept în totalitate și să-mi percep defectele ca fiind calități. Iar acum când mă uit în oglindă sunt atât de mulțumită cu pistruii mei încât nici nu îi mai observ. Acum i-am acceptat și sunt mândră că prin intermediul lor sunt unică. 

       *Secretul pentru o viață lipsită de defecte este acceptarea. După ce reușești să îți accepți defectele și le transpui în calități vei reuși să ai o viață lipsită de frustrările legate de aspecte personale și vei avea o viață fericită.

“O față fără pistrui e ca cerul fără stele”

*ATENȚIE! Articolele Letiției nu trebuie luate 100% în serios. Acestea fac referire strict la experiențele, modul de viață și învățăturile Letiției. Dacă aveți impresia că vă regăsiți în anumite scrieri ale Letiției, nu o luați personal. Posibilele personaje din cadrul articolelor nu fac referiri personale asupra anumitor persoane!

 

 

Lasă un răspuns

